HOME | BURSAR OFFICE
article
ADVANSE Project (Advancing University Financial Management Practices in Southeast Asia)
Knowledge Sharing Program - Technology Update . 15 December 2016 Mini Auditorium 1,Deputy Vice Chancellor Office Building (Research and Innovation)
Bursar Office Sport and Welfare Club Exco Session 2017 2019
Friendly Match Between Bursary Office of IPTA 2017
More Articles...
news
UPM SUCCESSFULLY DISCLAIMS THE CERTIFICATE OF FINANCIAL STATEMENTS FOR THE YEAR ENDED 31 DECEMBER 2017
Congratulation .... Universiti Putra Malaysia (UPM) has received the Certificate of Auditor General on 13 August 2018. The Auditor-General in his report has stated the opinion that the UPM Financial Statement provides a true and fair view of the financial position of UPM and the Group , financial performance and cash flows for the year ended 31December 2017 in accordance with approved financial reporting standards in Malaysia and University and University College 1971 (Act 30).
announcement

Referring to the decision of the 650th Jawatankuasa Pengurusan Universiti meeting on July 18, 2018, all Responsibility Centers must submit a self-verification report of PTJ's movable assets before December 1 of each year to the Bursar Office according to the format given. The delay in submitting the report may result in difficulty in asset's acquisition the following year.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

 Tuan/Puan,

Dimaklumkan bahawa Prosedur  dan dokumen Pengurusan EMS untuk Penjimatan Penggunaan Kertas telah dikemaskini pada tarikh 17 Ogos 2018. Rujuk Sistem e-ISO.

2. Sehubungan itu, bagi persediaan menghadapi Audit Pemantauan Semakan 1, Sistem Pengurusan Alam Sekitar (EMS) ISO 14001 pada 12 - 14 September 2018 (Rabu - Jumaat) mohon kerjasama pihak tuan/puan untuk memastikan keperluan dokumentasi direkod, dikemaskini dan difailkan di Pusat Tanggungjawab (PTJ) masing-masing.

3. Bagi PTJ seperti di Lampiran 1 yang ingin membuat proses pelupusan kertas, disertakan maklumat berkaitan syarikat yang dilantikan bagi pelupusan kertas seperti berikut:-

NAMA SYARIKAT

ALAMAT, NO. TELEFON DAN PEGAWAI UNTUK DIHUBUNGI

Aqill Qhalish Enterprise

Alamat : 24, Kampung Petaling Bahagia, Jalan Puchong, 58200 Kuala Lumpur

No. telefon: 017-6851 914

Nama pegawai untuk dihubungi : En Ramly

Tempoh Lantikan: 1 Januari 2017 sehingga 31 Disember 2018

4. Lengkapkan Rekod Pelupusan Kertas yang boleh diperolehi daripada laman sesawang Pejabat Bursar untuk tujuan pengauditan.

Sekian, untuk makluman dan perhatian tuan/puan.

Terima kasih.

Urusetia JKEMS, Pejabat Bursar

Lampiran 1

TO WHOM IT MAY CONCERN,
 
REFER TO APPENDIX 1,
 
Mr/ Mrs,
 
To be informed that, your company is required to apply for renewal of registration with Universiti Putra Malaysia by completing all the requirements as below:-
  1. vendor’s registration form that can be download from Bursar’s Office website;
  2. related supporting documents (refer to the last page of vendor’s registration form); and
  3. a copy of payment receipt (refer to the last page of vendor’s registration form). Registration fee is RM50 yearly.
 
Please submit the completed vendor’s registration form to the address below:-
 
Procurement Management Financial Division
Bursar’s Office
Bangunan Canselori Putra
Universiti Putra Malaysia
43400 Serdang Selangor
 
Or;
 
 
Renewal application should be submitted before 30 September 2018.
 
Failure to renew, will affect your transactions with Universiti Putra Malaysia.
 
Thank you,
 
b/p Head of Procurement Management Financial Division
Bursar’s Office
Universiti Putra Malaysia
 
Notes: Please ignore this notice if you have renewed.
 
Memaklumkan berkenaan pengeluaran pendidikan kwsp secara atas talian kepada pelajar asasi, prasiswazah dan siswazah.
Pelajar/parents yang layak membuat pengeluaran adalah bagi program yang dilaksanakan secara sepenuh masa dan eksekutif di kampus serdang sahaja.
 
Utk makluman semua, pelajar berikut tidak termasuk dalam senarai di bawah :
  1. Pelajar PJJ (UPMET)
  2. Pelajar UPMKB
  3. Pelajar PBS
 
Bagi pelajar PJJ dan pelajar di UPMKB, kemudahan ini akan dpt digunakan setelah proses pendaftaran dgn pihak kwsp berjaya dilaksanakan oleh pihak UPMET dan UPMKB.
 

MAKLUMAN KEPADA PEMBEKAL

 PENGHANTARAN DOKUMEN BAGI TUJUAN PEMBAYARAN SECARA TERUS OLEH PEMBEKAL KE PEJABAT BURSAR TELAH DILAKSANAKAN MULAI 02 APRIL 2018 SECARA BERPERINGKAT.

 DOKUMEN PEMBAYARAN BOLEH DIHANTAR TERUS KE BAHAGIAN KEWANGAN OPERASI BERPUSAT/ SEKSYEN KEWANGAN BAGI PTJ YANG BERKAITAN

 CARTA ALIR TUNTUTAN BAYARAN PEMBEKAL DAN SENARAI BAHAGIAN KEWANGAN/SEKSYEN KEWANGAN PEJABAT BURSAR MENGIKUT PTJ BOLEH DI DAPATI MELALUI LAMAN WEB BURSAR http://www.bursar.upm.edu.my/

CLOSING DATE

20 Sep 2018

SH90/201812227)

SEBUT HARGA MEMBEKAL, MENGHANTAR, MEMASANG, MENGUJILARI DAN MENUGASMULA 80 UNIT PROJEKTOR LED SECARA SEWAAN UNTUK TEMPOH 4 TAHUN DI BAHAGIAN AKADEMIK, UNIVERSITI PUTRA MALAYSIA, SERDANG, SELANGOR


FURTHER INFORMATION: http://etender.upm.edu.my

No job vacancy.


FURTHER INFORMATION: http://spj.upm.edu.my

activities
;
We Love UPM
;
Persembahan Dikir Barat Dari Pejabat Bursar UPM
;
Program Kayuhan Basikal Pejabat Bursar bersama Pelajar Rakan Bakti Putra
;
Persembahan Pejabat Bursar UPM sempena Bulan Kesejahteraan Diri : kempen perangi dadah habis-habisan
follow us